Jak zadowolić klienta-wzrokowca?

Prowadząc swoją własną działalność, bardzo ważną kwestią jest stworzenie oferty, która dopasowana będzie do odbiorcy danego produktu lub usługi. Ponadto duże znaczenie ma również to, w jaki sposób zaprezentujemy i zareklamujemy ofertę swojej firmy. Często zadanie to jest bardzo trudne, ponieważ klienci są różni i zazwyczaj ciężko znaleźć rozwiązanie, które sprawdzi się dobrze w każdym przypadku. 

Z pewnością dużą część klientów stanowią tzw. wzrokowcy, czyli osoby, które lubią widzieć dany produkt przed jego zakupem. Warto więc wiedzieć kim jest wzrokowiec, w jaki sposób przygotować ofertę dla takiego klienta, jakie środki warto w tym celu wykorzystać oraz jakie firmy powinny skorzystać z tych rozwiązań?

Kim jest wzrokowiec?

Klienci to bardzo różnorodna grupa osób, którą można zazwyczaj podzielić na trzy typy, a są to osoby, które podczas zakupów kierują się wzrokiem, słuchem lub też emocjami. Wzrokowcy to z pewnością jedna z liczniejszych grup osób, przez co obecnie wiele firm tworząc swoje oferty i realizując różnego rodzaju działania reklamowe, stawia mocno na efekty wizualne i przykuwanie uwagi klientów poprzez innowacyjne i oryginalne rozwiązania.

 Wzrokowcy to osoby, które często „kupują oczami”, co oznacza, że zazwyczaj większe znaczenie ma dla nich wygląd danego produktu, niż jego jakość, funkcjonalność i inne tego typu cechy, które schodzą na dalszy plan. Takie osoby dużo szybciej przyswajają i zapamiętują informacje przekazane w formie wizualnej, co ma spore znaczenie w przypadku tworzenie oferty oraz różnego rodzaju innych działań marketingowych. 

W jaki sposób powinno przygotować się ofertę pod klienta wzrokowca?

Wzrokowcy to dość wymagająca grupa klientów, jednak stosując odpowiednie zabiegi i rozwiązania, w skuteczny sposób można zyskać zaufanie tych osób. Zdobycie zainteresowania i zachęcenie tej grupy klientów do zakupu danego produktu lub skorzystania z usługi, jaką oferuje dana firma, ogranicza się w dużej mierze na zaspokojeniu potrzeb wizualnych tej grupy osób. W praktyce oznacza to, że często produkty charakteryzujące się ciekawym, innowacyjnym czy też oryginalnym wyglądem, które dodatkowo zostały skutecznie zaprezentowane i zareklamowane to klucz do uzyskania sporego zainteresowania wśród grupy klientów wzrokowców.

Z tego względu w sytuacji, gdy kierujemy nasz produkt lub usługę do tego typu klientów, powinniśmy zwrócić uwagę w szczególności na aspekty wizualne danego produktu, szatę graficzną, jaka ma promować ten produkt itd. 

Jakie środki można wykorzystać podczas przygotowywania takiej oferty?

Obecnie tworząc ofertę skierowaną do klientów wzrokowców, mamy do dyspozycji naprawdę bardzo wiele różnych rozwiązań, które są bardzo skuteczne w zdobywaniu zainteresowania wśród tej grupy odbiorców. Z pewnością podstawowym narzędziem wykorzystywanym obecnie w reklamowaniu różnego rodzaju produktów są zdjęcia. Pozwalają one pokazać, jak dany wyrób prezentuje się w rzeczywistości, co dla wielu klientów będzie sporą zaletą.

Kolejnym skutecznym środkiem promocji są firmy pokazujące dany produkt w użyciu i prezentujące jego zalety oraz funkcje, jakie posiada. Jeśli przygotowanie takiego nagrania nie jest możliwe, np. z racji tego, że dany produkt jest jeszcze w wersji prototypowej lub jego produkcja ruszy dopiero po otrzymaniu pierwszych zamówień, to ciekawym rozwiązaniem mogą być także animacje 3D, które również pozwalają ukazać dany produkt w jego finalnej formie, co z pewnością zachęci sporo osób do zakupu.

Jakie firmy powinny skorzystać z tych rozwiązań, aby dobrze zaprezentować swoje produkty?

Podstawą do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego jest skutecznie określenie grupy docelowej oraz poznanie swoich klientów. Wszelkie firmy tworzące produkty skierowane do grupy osób, w której znajduje się sporo wzrokowców, powinny skupić się w szczególnie na aspektach wizualnych swoich działań. Do takich firm można zaliczyć przedsiębiorstwa działające w branży budowlanej, produkujące biżuterię, różnego rodzaju gadżety, ubrania itd. Z pewnością dobrym rozwiązaniem będzie profesjonalna sesja zdjęciowa, film prezentujący dany produkt i jego funkcje lub też tworzenie animacji 3D. We Wrocławiu takie realizacje dla swoich współpracowników przygotowuje studio The Frame. Wszelkie tego typu rozwiązania pozwolą klientowi lepiej zapoznać się z produktem, co z pewnością będzie sporą zachętą do zakupu.

Reply